Konfirmation

Jakobskolen har et samarbejde med sognepræst Thomas Frovin fra Apostelkirken på Vestrebro. Skolen anbefaler konfirmation i 8.klasse, i tråd med kirkerne på Frederiksberg. Jakobskolen koordinere med Apostelkirkens undervisningsplan, så eleverne fra Jakobskolen har mulighed for at deltage i konfirmationsforberedelse, uden at skulle søge om fri fra undervisningen.

Konfirmation er et frivilligt tilbud og det kan være en god ide at tale sammen i forældregruppen, hvis man ønsker at koordinere elevernes konfirmationsundervisning. Tilmelding til konfirmationsforberedelse foregår i august måned det år eleverne påbegynder 8. klasse. Tilmelding kan enten ske i forbindelse med fremmøde til gudstjeneste i Apostelkirken den 3. søndag i august, eller ved henvendelse til kordegnekontoret på mail: vesterbro.sogn@km.dk. Sognepræst Thomas Frovin kan kontaktes på: TFM@km.dk.

Thomas Frovin er tilknyttet Jakobskolen som skolepræst og eleverne vil således stifte bekendtskab med Thomas i løbet af deres skolegang, til gudtjenstlige højtider i løbet af året og ved forskellige arrangementer på skolen.

Adskillige elever fra Jakobskolen har gennem tiden været glade for at deltage i konfirmandkursus, som arrangeres af og afholdes på forskellige efterskoler i rundt om i landet. Konfirmandkurset foregår de to første uge i skolernes sommerferie og er et tilbud til unge i konfirmationsalderen. Udover undervisning vil eleverne også opleve et unikt fællesskab og en forsmag på efterskolelivet. Læs mere om konfirmandkursus HER