Jakobskolens Sportsklub

Jakobskolens Sportsklub er et eftermiddagstilbud efter skoletid, hvor skolens elever kan mødes og bevæge sig gennem forskellige sportsgrene. Sportsklubben tilbyder to sportsgrene badminton og løbeklub. Hver sportsgren finder sted en gang ugentligt.

Badminton

Kan du lide at få en ketch i hånden? Bevæge dine fødder hurtig? Eller bare godt kan lide at spille badminton? Så skal du være i badmintonklubben i Jakobskolens Sportsklub. Træningen finder sted hver onsdag fra 14.00-15.00 i Hermeshallen. Badmintontræningen vil være bygget op omkring, at eleverne skal udvikle deres tekniske færdigheder, gennem forskellige aktiviteter. Vi arbejder med to formål at udvikle sig og have det sjovt sammen med sine venner.

Badminton træningen er for elever fra 1.-9. klasse, dog vil det kræve at der er nok tilmeldinger fra indskoling (SFO).

Derudover ventes det at eleverne har er omklædt med idrætstøj og indendørssko, der er omklædningsmuligheder. Det vil koste 85 kr. om måneden at være en del af badminton holdet.

Andreas Lindgreen og Tobias Nissen, stå for træningen.

Løbeklubben

Kan du lide at sætte dig et mål og fuldføre det? Kan du lide at få sved på panden? Så skal du være en del af løbeklubben i Jakobskolens Sportsklub. Går du mellem 2.-9. klasse, og godt kan lide at løbe, så er løbeklubben noget for dig. I Jakobskolens Løbeklub mødes træner forskellige løbefærdigheder, som konditions-, koordinations-, styrke-, bevægelighedstræning.

Det er både for dig, som gerne vil kunne løbe hurtigere på en bestemt distance eller for dig, som bare gerne vil blive bedre til at løbe. Vi kommer til at deltage ved forskellige konkurrencer, både som hold og individuelt.

Vi mødes hver torsdag kl. 14.10-15.00. Der er en forventning, om at man møder op omklædt. Træningen kommer til at foregå ved områder nær Jakobskolen.

Andreas Lindgreen står for træningen.

Kommunikation

Al kommunikation vil foregå over appen ”MinForening”, hvor man skal melde sig til træningen. Når man melder sig til Jakobskolens Sportsklub, vil man modtage en velkomst mail, hvor der vil være en beskrivelse til hvordan man kommer ind i gruppen.